A leggyakoribb abroncs hibák
Milyen gumit válasszunk?
Fontos, hogy ismerjük a gumiabroncsok problémájának jeleit, hogy a probléma észlelésekor azonnal megjavíttathassuk vagy kicserélhessük őket, így biztosítva, hogy a gép mindig biztonságosan vezethető maradjon. A fúvott gumi hátránya, hogy kiszakadhat, a tömör gumi nem fog, a nyomot nem hagyó gumi pedig nem elasztikus. Egyébként, ha az abronccsal gond van (hacsak nem véletlen baleset éri) akkor legtöbbször a futóművel van, vagy használati hibáról beszélhetünk. Íme, pár lehetséges gond.
A túlfújt gumi
A túlságosan keményre felfújt gumiabroncsok nem teljesítenek biztonságosan. Ennek oka, hogy minél jobban felfújjuk a gumiabroncsot, annál nehezebben tartja fenn az érintkezést az útfelülettel. Ráadásul minél nagyobb nyomásra fújjuk fel a gumiabroncsokat, annál nagyobb igénybevételnek tesszük ki a gumiabroncs szerkezetét, ami viszont lerövidíti az élettartamát.
Az alulfújt gumi
Ha „alulfújod” a gumidat, fokozódik az alulkormányozottság és az ütközés veszélye, rosszabbul kezelhető a gumi, gyorsabban és máshogy kopik, megnő a defekt lehetősége. Érdemes a megfelelő nyomást időnként ellenőrizni.
Repedések, kidudorodás
Repedések és kidudorodások keletkezhetnek a gumiabroncsokon egy kátyúnak vagy járdaszegélynek való ütközés következtében, amelynek hatására az oldalfalán repedések keletkezhetnek. Ha a gumiabroncsok túlságosan vagy alul vannak felfújva, ez a probléma nagyobb valószínűséggel jelentkezik, és csak a gumiabroncsok teljes cseréjével orvosolható. Ez azonban nem feltétlenül jelent rosszat, mivel a repedések jelezhetik, hogy a gumiabroncs kezd öregedni, és mindenképpen cserére szorul.
Fura kopás
Ha gumiabroncsa az egyik oldalon jobban kopik, mint a másikon - ez az úgynevezett görbületi kopás -, előfordulhat, hogy rosszul van beállítva ahogy az is, hogy akár járdaszegélynek ütközött, de lehet általános kopásról is szó, ezt meg kell vizsgálni. A rosszul beállított gumiabroncsot a kopás súlyosságától függően újra kell szerelni vagy ki kell cserélni, mivel, ha nem megfelelően van felszerelve, akkor csökkenhet a gumiabroncs tapadása az utakon.
Vészfékkár
Akármikor előfordulhat még alacsony sebességnél is, hogy vészfékezni kell, leblokkolnak a kerekek és egy helyen azonnal elkopik a gumi. Ha tehát nemrégiben valaki vészfékezést hajtott végre a járművel, az a feladata, hogy mindenképpen ellenőrizze a gumiabroncsait és nézze meg nem kopott-e el egy ponton.
Természetesen számtalan más gumiabroncs hiba is létezik: mi szívesen megjavítjuk, megoldjuk a problémát, ha behozod hozzánk!