Tudj meg mindent a vezető nélküli targoncákról
Neked mi a véleményed a vezető nélküli targoncákról? Az tagadhatatlan, hogy ezeknek a gépeknek a népszerűsége egyre inkább emelkedik, a tengerentúl mellett immáron Európában is, és sok megfigyelő úgy véli, hogy az automata targoncák jelentős előrelépést jelentenek a raktári alkalmazások terén. De mit is kell tudnod róluk?
A járművezető nélküli (automatizált) robotvillás targoncákat olyan ipari teherautókként definiáljuk, amelyek villákkal vannak felszerelve és amelyek a következőket képesek elvégezni: rakományok szállítása, emelése, leengedése, lerakása és / vagy rakományok letöltése teljesen automatizáltan üzemmódban, emberi operátor nélkül, vagy félig automatizált üzemmódban, ha egy emberi kezelővel együtt dolgoznak.
Ezek a targoncák automatizált vezérelt jármű (AGV) kategóriába esnek, de ezt a kifejezést általában olyan szállítóeszközök leírására használják, amelyekben jellemzően (de nem mindig) hiányoznak a villák, és csak vízszintes szállítást biztosítanak. Azonban kerüljük az autonóm kifejezést, hiszen „az autonóm jármű függetlenebben működik, valamint gondolkodik és döntéseket hoz”, jegyezte meg Tiger Xu, a The Raymond Corp. automatizált megoldások termékmenedzsere.
Egyre növekszik az érdeklődés az automata targoncák iránt, mivel az Egyesült Államok munkaerőpiaca annyira szűk. A munkanélküliség az elmúlt 50 év legalacsonyabb pontján van, melyen a koronavírus sem segített, és a raktárak küzdenek a megbízható, képzett munkavállalók felvételéért és megtartásáért. Az automatizálás hozzájárul a munkaerőhiány kitöltéséhez, folyamatos, következetes teljesítményt biztosítva a nap 24 órájában. Emellett enyhíti az új munkavállalók felkutatásának és felvételének költségeit. Bónusz: A kapacitás növeléséhez nincs szükség operátorok hozzáadására.
"Az automatizált teherautók néhány kulcsfontosságú előnye a rugalmasság, méretezhetőség és megbízhatóság" - mondja Xu. "Könnyen méretezhetők felfelé vagy lefelé; ha további 20 teherautót szeretne hozzáadni, akkor egyszerűen csak kódolja az adatokat, és gyorsan képesek lesznek elvégezni ugyanazokat a feladatokat, mint az eredeti teherautók" - mondja.
Egyes villástargonca-gyártók saját navigációs és vezérlőrendszereket fejlesztettek ki, mások pedig speciális tech vállalatokkal működnek együtt. Ez utóbbi példák között szerepel a Crown Equipment Corp. és a JBT Corp. nemrégiben létrejött szövetsége, valamint a The Raymond Corp. és Seegrid, a Balyo és a Hyster-Yale Group, valamint a JBT és Yale közötti partnerségek. „Az ilyen együttműködések integrálják mindkét partner szakértelmét és felhasználják a problémamegoldás különböző megközelítéseit, lehetővé téve az innovatív termékek gyorsabb piacra lépését, mint amennyire egyébként képesek lennének” – mondta John Rosenberger, a Raymond iWarehouse Gateway és a globális telematika igazgatója.
A szélesebb körű elfogadottság kulcsfontosságú tényezője a technológia, amely lehetővé teszi a robotszállító teherautók működését anélkül, hogy a vezetékek, mágnesszalag, mágnesek vagy a padlóba ágyazott transzponderek által meghatározott rögzített útvonalakat követnék. Az újabb irányítási technológiák olyan módszereket tartalmaznak, mint a lézerek, a képfelismerés és a helyzetérzékelők, amelyek mérik a távolságot, térképképeket készítenek, adatokat tárolnak és navigálnak a targonca „természetes tulajdonságaihoz” - falakhoz, állványokhoz és egyéb objektumokhoz viszonyított helyzete alapján. A technológiától függően az utazási útvonalak egyszerűen átprogramozhatók.
Hol tudod az automatizált targoncát a legjobban kihasználni?
Jelenleg teljesen vagy félig automatizált, kiegyensúlyozott targoncák, keskeny folyosós targoncák, magas elérhetőségű targoncák, valamint a magas és alacsony platformon működő targoncák vannak a piacon. Míg az automata targoncákat számos feladat elvégzésére beprogramozhatják - a Linde szerint a "Matic" termékcsalád "a termelési és tárolási létesítményekben végzett összes kezelési feladat 80% -át lefedi" - ezek nem alkalmasak minden környezetre vagy munkára. A sofőr nélküli teherautók javíthatják a termelékenységet és a pontosságot, csökkenthetik a sérüléseket és a károkat, és kezelhetik az ismétlődő, nem hozzáadott értéket képviselő feladatokat. Ezek az alábbiak:
- Vízszintes szállítás, rakományokkal vagy anélkül, meghatározott pontok között, más művelet nélkül
- Raklapszedés és -csomagolás
- Esettanulmányozás és elhagyás (általában félig automatizált teherautókkal, amelyeket a felhasználók távolról vezérelnek, amikor megrendeléseket vesznek fel).
- Egyes végfelhasználók a vízszintes szállításra összpontosítanak
Neked mi a véleményed az automatizálásról az ipari járművek kapcsán? Megkönnyítik a munkavégzést, vagy nem bízol a gépekben? Akármilyen targoncával dolgozol, minőségi abroncsra mindenképpen szükséged lesz. Szerezd be tőlünk, és válassz megoldást hosszú távra!