Gyakori abroncs hibák

A rossz minőségű abroncsok – amelyeket főleg Ázsiából importálnak – több kárt okoznak, mint amennyi hasznot hoznak. Bár áraik vonzók lehetnek, vállalati termelésedet semmiképp nem fogják javítani, sőt egyenesen hátráltatni fogják a hibák. Gondolj bele, a felnin megforduló gumit például javítani sem lehet, így egy újabb vásárlásra kell pazarolnod azt a pénzt, amiről azt gondoltad, hogy megspóroltál. De akkor mivel csökkentheted kiadási költségeidet?

A vásárlási előkészülettől kezdve a megvételen és a használaton keresztül a csere időpontjáig eljutni optimális esetben egy hosszú ciklus, de soha nem olyan hosszú, hogy baleseti kockázattá váljon a gumik használata.

A drágább nem mindig jobb

Az abroncs típusa szerint lehet újrahasznosított, szuperelasztikus, fúvott, diagonál, radiál, acélpántos, antisztatikus, nyomot nem hagyó stb. Egyes márkák többet érnek, mint mások – ez mindig így volt és mindig így is lesz. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a drágább automatikusan jobb is, egyszerűen csak megtehetik, hogy piaci ár fölött árulják terméküket. Mi a Zsolakánál olyan ismert márkákat forgalmazunk, amikről tudjuk, hogy kiváló minőséget képviselnek. Ilyen például a Continental, a SIMEX, az Italmatic vagy épp a Barum.

Javíthatatlan hibák:

  • Amikor a gumiabroncs megfordul a felnin, az két féle dolgot jelezhet, ám egyik sem megnyugtató: vagy rossz minőségű abronccsal van dolgunk, vagy a felhelyezést végző személy nem végezte jól a munkáját. Sajnos javításra nincs lehetőség, épp ezért érdemes szakemberre bízni a gumiválasztást és a felhelyezést is.
  • A fúvott gumi kihasadása sajnos csak egy valamit jelenthet: újat kell vásárolnunk. Ezt megelőzhetjük úgy, hogy tömör változatot választunk, így egy szakértő helyre tudja majd pofozni.
  • A nyomott nem hagyó gumi futófelülete radírszerűen dörzsölődik: általában ezeket kizárólag műanyag padlón használják, például az élelmiszeriparban. Az efféle probléma előfordulhat, és sajnos minden esetben cserére szorulunk.

Amire figyelj:

Az antisztatikus abroncsok esetében mindig figyelj rá, hogy megfeleljenek a Wdk-Guideline 110, az ISO 2883-as és a BS 2050 előírásainak. Azt is fontos tudnod, hogy a különböző kémiai oldószerek és az olaj egy idő után elveszít az elektromos-vezetőképességéből. Ugye nem kell részleteznünk, hogy ez miért óriási baj?

A kormányzott abroncs, a kisebb kerék jelentősen meggyorsítja a kopás időtartalmát. Számolj mindig ezzel a tényezővel, így nem érhet majd meglepetés.

Targoncáknál a futóműproblémát az abroncsok is jól jelzik, mert ekkor kúposra kopnak. Ebben az esetben a szervizelést mihamarabb el kell végezni.

További hasznos tanácsért és információért kövesd tovább blogunkat. Épp olyan gumiabroncs forgalmazót keresel, aki széles körű szolgáltatással is rendelkezik és az ilyen hibákat szinte azonnal megoldja? Weboldalunkon található elérhetőségeink egyikén vedd fel velünk a kapcsolatot. 26 év tapasztalatunk magáért beszél.

Kapcsolat

Zsolaka Kft.

Nyitvatartási idő:Hétköznap: 7:00 – 17:00 –ig (műhely 16:00

Központi postacím:2049 Diósd, Pf. 15.