OTR targoncagumik szélsőséges időjárási helyzetekre
Mire kell felkészülni?
Arra, hogy nem minden targonca mozog sík padlón, ideális időjárási és hőmérsékleti körülmények között például egy raktárban, ahol, ha nem hibázunk akkor szinte csak a gumik természetes amortizációval és a tervezett élettartammal kell számolnunk. Vannak, azonban olyan targoncák, melyek nehezített időjárási körülmények között – ilyen lehet a fagyott talaj, a sár, a jég, (mely gyorsan változó eltérő tapadást nyújt) az emelkedők, a lejtők, az éles kövek – dolgoznak.
Ezek az extrém körülmények egy átlagos mindennapos használatra tervezett targoncagumit megoldhatatlan kihívások elé állíthatnak, sőt a használatuk akár balesetveszélyes is lehet. – nagyobb az esélye egy karambolnak, borulásnak, egyéb személyi sérülésnek.
Off the Road
A címben le is írtuk a megoldást, hiszen az ilyen nehezített időjárási körülmények, terepviszonyokra az úgynevezett OTR azaz off the road, abroncsokat ajánljuk. Ezek az abroncsok a futófelületi mélységüknek és hőálló gumikeveréküknek köszönhetően minden terepen tökéletesen tapadnak és nagyszerűen teljesítsenek. Bár kívülről úgy tűnik, hogy az OTR-abroncsok teljes egészében gumiból készültek, ez nem teljesen igaz. Különböző anyagok együttese teszik őket funkcionálisabbá. Az OTR gumiabroncsok szerkezete általában két fő kategóriába sorolható: radiál és diagonál. A kétféle konstrukció közötti fő különbség általában a gumiabroncs vázának belsejében és oldalfalában található rétegek elrendezésében rejlik.
Radial OTR gumi
A radiál gumiabroncsok általában számos acélsodronyt tartalmaznak, amelyek a gumiabroncs közepéhez képest 90 fokos szögben vannak elrendezve. A zsinórok az abroncs teljes hosszát lefedve, egyik peremtől a másikig helyezkednek el. A gumiabroncs stabilitásának fokozása érdekében a futófelület alatt övek kísérik őket. Kialakításuk lehetővé teszi az oldalfalak számára, hogy egyenetlen talajon megnyúljanak, ezáltal nagyobb felületet tapadnak. Nagyon alacsony gördülési ellenállással rendelkeznek, ami lehetővé teszi számukra, hogy a targonca kevesebb üzemanyagot fogyasszon, így költségmegtakarítást eredményeznek. A radiális elrendezésnek köszönhetően a rétegek között nem keletkezik súrlódás, ami azt jelenti, hogy működés közben nem alakul ki káros hőfejlődés. Ezáltal a gumiabroncsok hosszabb élettartamúak.
A diagonál OTR gumi
A diagonál OTR gumik esetben az acélszálakat több rétegben fektetik le, ezek a rétegek pedig 35 fokos szögben keresztezik egymást, ahogyan az abroncsszálaktól az abroncsszálakig húzódnak. A rétegek keresztezésének köszönhetően ezek a gumiabroncsok általában szilárd oldalfalúak, amelyek nem sérülnek meg egykönnyen. Előnyük, hogy mivel ezek a gumiabroncsok erősebb szerkezettel rendelkeznek, nagyobb terhelést bírnak el minimális roncsolódás mellett, az oldalfaluk kemény, ezért ellenállóbbak a sérülésekkel szemben. Szerkezetük stabilabbá is teszi őket, különösen a nagyon egyenetlen felületeken, mivel nagyobb mozgást tesz lehetővé a gumiabroncs futófelületének.
Hátrányuk: Nagyobb sebességnél kevésbé stabilak, és az alacsonyabb gördülési ellenállás miatt több üzemanyagot fogyasztanak, de ez csekély kompromisszum ahhoz képest, hogy erősek, és szinte elnyűhetetlenek. A Continental diagonal gumik kiváló megoldást nyújthatnak rendkívül zord munkakörülmények között is.
Ismerd meg az OTR gumikínálatunkat és válaszd a számodra megfelelőt. Ha szakmai segítségre van szükséged, a szakértőink várják a megkeresésedet. https://zsolaka.hu/dijmentes-tanacsadas