Fúvott vagy tömör: az itt a kérdés

Egy jól megválasztott ipari gumiabronccsal sokkal költséghatékonyabbá és sokkal gördülékenyebbé tehetjük cégünk munkáját. Az aranyszabály, hogy a jármű típusa és a környezeti viszonyok – raktár, kültéri gyárterület – alapján válasszuk ki, milyet használjunk. A fúvott gumikat például nem javasoljuk az olyan helyekre, ahol könnyedén defekt érhet, de ahol a targoncák a logisztikai folyamatban hosszú futásra vannak kényszerítve (akár több száz méter) ott kifejezetten előnyösek, mert nem melegednek túl. Ugyanígy a tömör abroncsoknak is megvannak az előnyei és hátrányai.

A fúvott abroncs jó rugózást biztosít és védi a futóművet, ám magas emelésű targoncákra, ollós emelőkre stb. semmiképp se szereltessük fel, mert könnyedén balesetet. Akkor hol használjuk, adja magát a kérdés. A radiál típusú Continental RT20 és RV20 a homlokvillás gépekhez és vontatókhoz való (hosszú élettartalma, biztos kapaszkodása és kiváló utazási komfortja miatt), a diagonál változatok (IC10, IC12) a fokozott stabilitásuknak hála ugyanúgy a homlokvillás gépekhez kínálnak jó megoldást.

Tömör gumik

Többféle verzió: no marking (nyomot nem hagyó), antisztatikus, magas futásteljesítményű. Közös bennük, hogy utánvághatók, ezzel meghosszabbítva élettartalmukat. Nézzük őket szépen sorban: a nyomot nem hagyó abroncsok, ahogy nevük is mutatja, nem koszolják össze a padlót fékezés vagy fordulás közben. Hátrányuk, hogy sokkal drágábbak a fekete abroncsoknál, ám bizonyos helyzetekben, mint pl. élelmiszeriparban a koszolódásnak nincs helye, így feltétel nélkül ezeket kell választanunk. Többet akarsz tudni? Olvasd el korábbi, részletes blogcikkünket itt.

Az antisztatikus kiviteleket robbanásveszélyes helyszíneken, például festékgyárakban alkalmazzuk. Oda kell figyelni rájuk, hiszen az olyan irritatív anyagok, mint az olaj, csökkentik az elektromos vezetőképességeiket. Arra figyelj még a biztonsági szempontokat betartva, hogy teljesítsék a Wdk-Guideline 110, az ISO 2883-as és a BS 2050 előírásait. Folyamatos ellenőrzés mellett jó szolgálatot nyújtanak majd.

Magas futásteljesítményhez acélpántos gumik a legideálisabbak (bár az európai piacra ritkán kerülnek olyan gépek, amelyekre ilyen abroncsokat szerelnek), amik akár az elektromos targoncákhoz is jól használhatók, mert kis gördülési ellenállásuk elősegíti az akkumulátorok napi üzemidejének növelését. Mivel az acélpántra van rávulkanizálva egy gumiréteg, ezért nagy terhelések esetén sem kell félteni a külső hatásoktól. Fontos, hogy az acélpántos abroncsok a rossz minőségű utakon kifejezetten hátrányosak, mivel rugózásuk szinte „0”, és az előzőekben leírt előnyök azonnal átfordulnak hátránnyá. A Continental ezen a problémán kíván segíteni az A-Robust változattal, ahol egy rugózó réteg is felkerül az acélpántra.

Milyen márkát ajánlunk? A Continental MH 20 és MC20 termékeit, melyeket no marking és antisztatikus verzióban is megtalálhatod.

Épp ipari abroncs beszállítót keresel és már tudod melyik kivitelre lesz szükséged? Esetleg még több kérdésed van? Keress minket a kapcsolat menüpont alatt található elérhetőségek egyikén és találni fogunk megoldást az igényeidre.

 

 

 

Kapcsolat

Zsolaka Kft.

Nyitvatartási idő:Hétköznap: 7:00 – 17:00 –ig (műhely 16:00

Központi postacím:2049 Diósd, Pf. 15.